Sidor

Hej och välkommen till min blogg.

Information om mig och min musik, spelningar, kurser och annat hittar du numera på min hemsida www.sofiaekberg.com. Information about me and my music, gigs and courses you can find on my website www.sofiaekberg.com

You can also find me on Facebook

tisdag 25 september 2012

Höst, melankoli och gitarrdrömmar....

Hej i höstmörkret....
Jag får gott fokus på hösten...ett varmt lugn som sitter stadigt i magen....långsamt tar jag mig framåt i livet, med lugna stadiga steg....det är bra det. men..med hösten kommer också en melankolisk ådra högre upp till ytan...här och var svämmar det över....idag ledde det till två nya låtideér  och det var ju ju bra..när melankolin får användas, brukas och finnas till brukar det kännas bättre...
Tog  även en sväng på eftermiddagen och provspelade gitarrer....det bästa med att inte vara 20 (eller för den skull 30) längre är att jag inte längre skäms för att sitta där och spela, testa och känna på gitarrerna...högt och ljudligt prövar jag lyssnar och njuter av att det är så här det är nu....jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker....det är skönt det..jag ställer frågor om gitarrerna och låtsas inte kunna sånt jag inte kan....nice!
En fin Martin gpcPA4 blev dagens favorit....prövade en Martin, Claptonmodell som också var helt fantastisk....ska fortsätta sökandet en annan dag...

Må gott alla....
Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar